Wednesday 23 May 2012

mengarut is ain't a crime

malam ni biaq pi aku mengarut heh . bukan mengarut apa . cuma aku nak cakap pasal this topic . okay bukan cakap tapi type . tapikan aku bukan lah mengarut . nk cakap ini fact , yeke ? hmm entah . but but but for me , itu betul . 


heheh sebelum tuh , lagu kat blog kita da tukar kan ? semenjak dua menjak tiga menjak ni aku suka dgr ins-tru-men-tal . berbelit2 lidah nak sebut . sebelum tido , baca doa tido tp dekat telinga dgr intrumental . instrumental lagi boleh nak menjiwai utk muhasabah diri tau . sambil2 tuh kadang2 teringat itu teringat ini teringat dia teringat kau teringat awak teringat dan teringat . panjang sgt kan huraian nya ? dpendekkan crita , BERANGAN . biasa lah tu kan . normal whattt . elleh sume org mcm tu jugak . konon2 tgh fikir masalah dunia , padahal berangan . heheh .


fuyoo sikit hari lagi aku nak smbung blaja . kawan2 aku ramai yang dapat U . saya bangga saya bangga . bukan senang . so kawan2 , all the best :) . kita still boleh jumpa even lain tempat blaja . yg penting , kat mana2 pon kita kena pasang niat nak blaja . aku tak sabar nak blaja .. tapi agak liat nak tinggalkan cuti nih . .


bila cakap pasal emosi dan perasaan , masing2 ada definition masing2 kan .aku pulak akan cakap , itu apa yang kita rasa dekat hati .sebenarnya emosi dan perasaan mmg benda kompleks lagi berbelit dan memeningkan . mmg bukan benda mudah . perasaan mmg susah nak ditafsirkan ke dlm patah kata and ayat even ada bribu perkataan dlm kamus dewan edisi keempat . betul tak ? betul kan betul kan ?


ya la , happy tuh perasaan but sometimes kita tak tau nak cakap mcm mana , we just show it with one big smile . orang akan perasan bila kita happy sgt sgt . yes action speaks louder than words :)


sama jugak bila kita tgh sedih , susah nak cakap apa yg kita sedih tapi sometimes kita menangis . siap terhinggut2 bahu lagi .. heheh tuh sedih melampau namanya . siap pulak dgn sedu2 .. penat kan klu nanges mcm tuh skali ? penat penat . aku penah mcm tuh sampai sakit sakit la perut aku . takda connection langsung ek ? ada kot , penat nak tahan nanges . 


hmm betul tak jatuh cinta tak perlu ada sebab ? it's just there . just happen . for me ,it's true . tak tau la persepsi org lain . dgn ALLAH , RASUL AND PARENTS kita wajib CINTA . macam mana pulak cinta dgn 'someone' . faham kan ? heheh budak2 sekolah rendah pon pandai nak berpasang surut . :)


sejujurnya aku pernah bercouple . TAPI kan mungkin aku pernah jatuh sayang , tapi aku tak pernah lagi jatuh cinta . sayang dgn cinta are different thing . yes ini perasaan , tak tau mcm mana nak susun dalam bentuk ayat . hihihi . aku akan jatuh cinta satu hari nanti dgn the so-called 'someone' bila aku dah kahwin nanti . nanti dia sah jd suami aku , kena la cinta dia . heheh . nak ingatkan lg , aku PERNAH bercouple . tu kira past tense la kan .. sekarang ni aku nak berchenta dgn segala diploma degree dulu . kalau boleh sampai ke masters .. amin !


pernah nampak hantu ? heheh ini bukan sesi bercerita seram2 . nampak hantu tu lebih kurang macam bercinta la . kita tak tahu kalau kita pernah atau tak atau mungkin nampak hantu . kadang2 kita boleh 'rasa' atau kita rasa yang itu 'perasaan' kita aja . macam bercinta .. kita tak tahu itu cinta . mungkin kita pernah bercinta atau tak pernah langsung *puppylove tu kira bercinta jugak ke?* atau mungkin 'rasa' itu cinta atau anggap yg ia 'perasaan' kita saja terhadap seseorang tu .. perasan , bertepuk sebelah tangan .. *aku selalu syok sendiri je :P* . mungkin kita tak nampak atau sedar yang itu cinta ... mungkin masa nampak kita nampak hantu tu atau berjumpa dgn cinta tu ..kita tak tahu . bila kita fikir2 kan balik .. baru kita sedar . ya itu hantu ! ya , itu cinta ! 


so this is not a ghost story .. :p


heheh mengarut kan aku mlm2 nih ? heheh entah lah . aku saje saje suka suka buang karen crita pasal nih . 


banyak lagi yg aku kena blaja dlm hidup . sgt banyak . heheh nak tau apa matlamat aku ? aku nak kahwin umur 24 tahun . fulamak bila dikira2 , aku da lepas la dr diploma . tepat aku umur 24 tahun , ada je org masuk minang , aku terima terus . hehehe takda kata pendua , muktamad dr aku . *tapikan ada ke nak msuk minang?* insyaAllah ada ..


banyak lagi matlamat aku , bukan la tuh aja . kot nak disenarai listkan , mmg la banyak . kang sakit pulak mata nak baca kan . alang2 crita pasal cinta la hantu la , selit la matlamat kahwin saya tuh . ada lagi yg berkaitan matlamat tuh .. nak tau ? tapi ni kena bisik la *saya nak kahwin dgn abg insuran* . dengar kan ? shhhh diam2 . tu siapa ? nnt bila2 aku rajen aku cerita .  


kan saya da kata td , mmg ini post mengarut . hehehe . nnt da hadap diploma , payah la nak mengarut2 ntahapehape lagi . nnt aku mengarut pasal semua nama bank je .. haha:D


sakit pulak tulang belakang kita ni bila dduk lama2 hadap laptop ..takda mood pon nak type kat belog nih tapi aku dah lama tak mengarut , jadinya mcm ni lahh .


haih mokk da sedap tido tuh , aku pon nak terjun katil ikot dia laaa . besok ada appointment medical check up .. tak saba nak jumpa doctor . 


ish tak boleh jadi mokk tuh lena semacam dia tido . jap aku snap gamba dia tido ..




haa kan sedap tuh dia tido . dah mcm udang . aku jeolous dia lena ..

so , PEN OFF :)

No comments: